12 mar 2016

Magiczne właściwości maści arnikowej

Czasami bywam sierotą. A że mam jasną karnację i naczynia umiejscowione płytko pod skórą, moje sieroctwo często wychodzi w postaci ciemnofioletowych siniaków, prawie czarnych, utrzymujących się minimum dwa tygodnie.
Stara baba, a nogi jak u pięciolatki. I wcale nie chodzi o zgrabność. ;)
Co więcej, już przebieram nóżkami z radością na myśl o wiośnie, kiedy to będę mogła oficjalnie rozpocząć sezon na siniaki spowodowane wzmożoną aktywnością na rowerze.
maść z arniki

Jakoś w zeszłym roku, po "wypadku" rowerowym spowodowanym z winy mojego męża (bo przecież nie najechałam na jego tylne koło przez moją nieuwagę, gdy zagapiłam się na coś za moimi plecami), wujek Google poradził mi zakup maści arnikowej na siniaki.

A że w dzisiejszym poście będzie trochę pośladków i sporo siniaków, zalecam ominięcie lektury przez co wrażliwsze osoby. :)

Jak już wspomniałam, siniaki nie pojawiają się u mnie chyba tylko pod wpływem spojrzenia, aczkolwiek i w tym momencie nie byłabym pewna całkowicie, dlatego można sobie wyobrazić moje ręce i nogi po dwutygodniowym pobycie w górach, dłuższej wycieczce rowerowej czy bliższym spotkaniu uda z rantem stołu.
W ciągu kilku tygodni, zanim siniak zejdzie całkowicie, przechodzi przez wszystkie możliwe etapy i kolory: od prawie czarnych przez niebieskozielone z odcieniem różu, na pomarańczowożółtych kończąc.
Po upadku, panaceum na dosłownie popularny ostatnio "ból d*py" ;) okazała się maść z arniki - niepozornej rośliny rosnącej na terenach górskich i podgórskich, obecnie narażonej wyginięciem, dlatego wszystkie kwiatostany wykorzystywane w zielarstwie, pochodzą z upraw.
właściwości maści arnikowej
Maść nie ma żadnego zapachu, nie wchłania się, zostawia na obrzęku coś w rodzaju filtra, ale jest naprawdę skuteczna w przypadku wszelkiego rodzaju stłuczeń, obrzęków, krwiaków.
Cena maści arnikowej w zależności od apteki, wynosi około 8-10 złotych.

Siniak na zdjęciu w "normalnych" warunkach, schodziłby mi około 3 tygodni.

Drugie zdjęcie (to jest ten sam uraz) zostało wykonane tydzień później.
W miejscach, gdzie nie stosowałam arniki widać, że krwiak nadal jest bardzo widoczny.

Dlatego maść arnikowa stanowi moje podstawowe wyposażenie apteczki. :)

R.W

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

staty