13 paź 2016

Bardzo prosta choinka na szydełku

Co prawda do świąt Bożego Narodzenia jeszcze kupa czasu, ale moim skromnym marzeniem jest, aby moja tegoroczna choinka składała się wyłącznie z ozdób wykonanych ręcznie (własnoręcznie), a że czas ma to do siebie, że kurczy się niespodziewanie, wydaje mi się, że październik jest dobrą porą aby zacząć myśleć nad ozdobami bożonarodzeniowymi.
W sieci znajduje się mnóstwo pomysłów jak ze wstążki i kilku koralików wykonać choinkę. Ja poszłam o krok (pół?) dalej i wstążkę zastąpiłam robótką szydełkową.

zawieszka na choinkę, choinka na szydełku, crochet ornament


Poniższa choinka szydełkowa jest tak prosta, że z jej wykonaniem poradzi sobie nawet osoba zupełnie początkująca.
Robótka składa się wyłącznie ze słupków i oczek ścisłych (nie licząc łańcuszka).

Łańcuszek składa się z około 153 oczek.
Aby stworzyć 2 rząd (rząd słupków), szydełko wbijam w 3 oczko od końca (3 oczko ni licząc tego, w które wbite jest szydełko). Te 3 oczka tworzą 1 słupek. W każdym kolejnym oczku powinien znaleźć się jeden słupek.
Aby choinka była odrobinę szersza, w 3 rzędzie w każdym oczku robię oczko zamknięte.
Stworzenie całej choinki (wraz z nawlekaniem koralików, zajmuje 30-35 minut)

choinka na szydełku, ozdoba handmade, crochet ornament

Druga choinka (ta większa) była krochmalona:
powstały sznurek zanurzyłam w krochmalu i rozciągnęłam na szpilkach. Wydaje mi się, że wygląda lepiej, jest sztywniejsza, nie zniekształca się.

Ruda Wredna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

staty