11 lut 2016

Pasje odnalezione - szydełko.

Jakiś czas temu na dnie szafy odkopałam szydełko. Zaczęłam zastanawiać się, czy jeszcze pamiętam jak to wszystko powinno się zaplatać.
Okazało się że tak.

Przeczesując Internet znalazłam dwie inspiracje, a że włóczka też zalegała w szufladach, postanowiłam natychmiast je wypróbować. :)
Padło na czapkę a'la Smurf
i szydełkowe mitenki - rękawiczki bez palców.

zdjęcia w poście


Tę luźną czapkę wykonałam szydełkiem, "na około", samym słupkami. Początek to "magic ring" / "magic loop" (magiczna pętelka) składające się z 6 oczek. Drugi rząd to 12 słupków - po dwa w każdym oczku pętelki. W każdym kolejnym rzędzie dodawałam początkowo - w każdym, później w co którymś po dwa słupki w oczku. Jasne? Pewnie nie, dlatego postaram rozrysować schemat jak znajdę wolniejszą chwilę. :)

Opis i schemat prostej czapki na szydełku.

szydełkowa czapka luźna
Szydełkowa luźna czapka

Szydełkowe mitenki

Przy tych bezpalcowych rękawiczek napociłam się jak głupia. Przede wszystkim dlatego, że zaczynając zwykłym łańcuszkiem, "rękaw" był nieelastyczny i ciężko się je wkładało.
Zastanawiałam się, czy zostawić otwór na kciuk, czy go obszyć. Wybrałam opcję nr 2.
Efekt jak dla mnie jest bardzo zadowalający.
szdełkowe mitenki, rękawiczki bez palców
mitenki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

staty