10 lis 2014

Test aplikacji TPN + wyróżnienie

W zasadzie, to nigdy w życiu nie wygrałam niczego, co byłoby więcej warte niż miniatura jakiegoś kosmetyku, czy uścisk dłoni prezesa.
Jakie było moje zdziwienie, gdy odebrałam maila z informacją, że moje drobne sugestie na temat działania aplikacji ułatwiającej pokonywanie górskich szlaków będą na tyle wartościowe, aby zostać wyróżnionym przez Tatrzański Park Narodowy oraz firmę Trail.pl.
Na serio!

Aplikacja Twój Tatrzański PN

A chodzi konkretnie o aplikację na smartphona "Twój Tatrzański PN", którą można pobrać o, na przykład: TUTAJ
Tak w ogromnym skrócie, bo kto bardziej zainteresuje się tematem, może pogrzebać w linku podanym przeze mnie wyżej, aplikacja Twój Tatrzański PN ma na celu m.in. pomóc przeciętemu turyście w wyborze trasy. W aplikacji ponadto znajdują się zdjęcia i opisy ciekawych miejsc, a opcja geolokalizacji pozwala określić bieżące położenie na terenie parku i wybrać odpowiednią trasę. Na większą uwagę zasługuje funkcja nagrywania trasy, podczas której można robić zdjęcia i oznaczać je na szlaku, oznaczać ciekawsze miejsca, a po powrocie, po zalogowaniu przejrzeć wszystko na stronie trail.pl i tam w razie potrzeby - edytować.
Ponadto Twój Tatrzański PN ma jeszcze jedną opcję - alert. Gdy na szlaku napotkamy na coś, co wymaga interwencji TPN (nie wiem, niedźwiedź, kuna czy stado świstaków) dzięki tej funkcji, informacja o zdarzeniu natychmiast wysyłana jest co centrali (o ile mamy połączenie z netem).

Słowo na zakończenie: po ściągnięciu danych do aplikacji (polecam wi-fi, bo ważą około 300 mega), z większości funkcjonalności można korzystać podczas spaceru... w trybie offline.
Sama aplikacja ma kilka niedociągnięć, ale jak to bywa, zespół wytrenowanych wojowników ninja pracuje nad jej udoskonaleniem

A teraz przejdę do chwalenia się.
Od TPN i firmy Trial dostałam cudowny kalendarz na rok 2015 (jakże by inaczej ;) ) "Strzeliste Tatry z cudownymi zdjęciami z najbardziej strzelistych szczytów:




oraz książkę pt. "Ślady, szlaki, ścieżki" - Pośród tatrzańskich i zakopiańskich wyobrażeń autorstwa  Macieja Krupy, Piotra Mazika, Kuby Szpilki. Jako że paczka jeszcze świeża, bo odebrania dzisiaj, wczesnym popołudniem, na tyle, na ile zdążyłam się zorientować, książka ta stanowi przemyślenia trzech autorów, rodowitych zakopiańczyków na temat funkcjonowania człowieka na przestrzeni ostatnich lat w tamtejszym świecie (w sensie pod Tatrami) w obszarach natury, cywilizacji i stylów życia.
Czy mi się spodoba? Mam taką nadzieję.


2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

staty